Kiboko lodge - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu Kiboko lodge - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu

Kiboko lodge

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Wobby

03 September 2014 | Tanzania, Arusha

@silvia: 2,95 euro bij de kruidvat, oordopjes in aanbieding! Nice! Maar slapen in een vliegtuig lukt toch nooit dus laat die dopjes maar zitten...Had ik deze tijdens de vakantievoorbereidingen nu maar wel gekocht! Wat een lawaai hier!! Tanzaniaanse krekels zouden het nieuwe luchtalarm in Nederland moeten worden! De vogels hier zijn goed voor 320 decibel en de bijen zoemen s'ochtends de zon wakker. Mensen die ook in Afrika zijn geweest zullen nu audio-hallucinaties hebben en precies weten wat ik bedoel. Wat prachtig....

Dinsdagavond bereiken we in het donker de Kiboko lodge ergens onder de Kilimajaro. Met Theo de chauffeur hebben we een interessante weg afgelegd. Hobbels, kuilen, loslopende honden, Kamikazemensen die rustig een wandeling maken midden op de weg en dat alles in een minibusje. In een computerspel zou dit zeker level 43 zijn! Maar absoluut geen probleem en de lodge is het meer dan waard. De volgende morgen blijkt dit destemeer als de deur open gaat van onze mooie huisje (Martijn, bedankt voor de upgrade! Agenten hebben altijd zo'n grote mond :-)). Wat een pracht! Uitzicht op een moerras met een hippo als inwoner. Jammer dat hij zelfs na een zeer verleidelijke lokroep zich niet heeft laten zien. Komt misschien toch door mijn schorre stem....

Ontbijt in het theehuisje. Geen vakantiefolder laat zien hoe mooi een ontbijt kan zijn daar! Zowel het uitzicht, het eten en de enorm vriendelijke bediening laten zich niet vangen in een simpele vankantiebeschrijving. En niet alleen tijdens het ontbijt. Asante Kibokolodge!! De (voormalig)
straatkinderen die daar stage lopen, zijn ontzettend lief en attent. Konden we maar een klein stukje van hun sfeer meenemen naar Nederland. Of iedereen moet hier op werkbezoek!

Na een relaxte ochtend met warm water uit zeer technisch hoogstaande boiler maken we een wandeling in de omgeving met gids Goodson. Althans, dat hebben er van gemaakt. Swahili is soms wat lastig te herproduceren. We lopen door bananenplantages, maisvelden en illegale weetplantages. Nee grapje :-) Opnieuw allemachtig schitterend! Over huisjes en hutjes. Wel enigszins verschillend van staat en kwaliteit maar tussen de plantages en grote bomen maakt het een heel mooi plaatje. Soms moet het plaatje in mijn hoofd nog wel even vallen. Ik loop in Tanzania!!

Maar het mooist zijn nog de mensen. De kinderen komen net uit school en al gauw lopen we in polonaise door de maisvelden. Een van de kinderen vertelt me wat ze op school heeft geleerd (biologie! Moyo betekent hart. Zij leert mij dus ook wat) en ondertussen delen wij fruittella's uit. Logischerwijs wordt hier de polonaise nog groter van :-)
Alle kinderen die we onderweg tegenkomen zwaaien, willen een potje voetballen of kijken stiekem door het schoolraam naar ons. Iedereen groet, lacht en roept Jambo jambo!! Het is pas mijn eerste kennismaking met Afrika maar hoeveel goeds betekent dit voor het vervolg....

• 03 September 2014 - 20:23

Gerda Meijer:

Ha familie,

Nou dat klinkt als liefde op het eerste gezicht Silvia! Doe alle lieve mensen daar de groeten en ik blijf jullie op de voet volgen, heb ik ook nog weer een beetje vakantie.
    Liefs Gerda

• 04 September 2014 - 11:02

Leonie En Edward:

Wat een mooi verhaal sis! Geniet van alle mooie dingen. Liefs van ons

• 04 September 2014 - 22:59

Gert En Ina:

met belangstelling het verhaal gelezen, geniet ervan, groetjes Gertina

• 05 September 2014 - 08:42

Joke:

Hoi SiMaWoGe,

En dit is nog maar het begin.......dat wordt vast alleen nog maar mooier en indrukwekkender.

Groet, Joke W

• 05 September 2014 - 10:26

Yvonne:

Dat werkbezoek spreekt me wel aan:-) geweldig!!!! je zou toch zo op het vliegtuig stappen. k blijf jullie met plezier volgen.

Groet
    Yvon (vdB)

• 05 September 2014 - 12:36

Anjo:

Nou dat is nog eens wat anders dan het Drouwenerzand. Wat prachtig en indrukwekkend allemaal. Lekker verder genieten.
    Groeten Rob en Anjo