Lost in the Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu Lost in the Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu

Lost in the Serengeti

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Wobby

13 September 2014 | Tanzania, Arusha

Lost in the Serengeti

We lopen wat achter met de verhalen. Druk,druk,druk! "Jullie hebben toch vakantie ?" (Opmerking Gerda) Maar hier het relaas van ons avontuur in de Serengeti:
Weer vroeg vertrokken op weg naar de Serengeti. We rijden eerste het Ngorongoro Conservation in, om op de kraterwand (2400 m) voor het eerst dit fenomeen te zien. Het is geen reservaat maar een conservation, het in stand houden van de bestaande natuur met de dieren EN mensen (Massai)
De weg erna toe was weer spannend, mistig en sfeervol (acasi's in de mist) Dus een mooi uitzicht hebben we nog niet(in de wolken), maar we krijgen een paar dagen later nog een kans(hopen op zonnig weer)
Na een lange,hobbelige weg, waar we onderweg nog hulp boden aan een stel belgen die niet zo,n goede band met hun gids hadden (een lekke band), komen we aan bij de gate van het Serengeti reservaat en de game drive kan beginnen. Prachtig en nog honderduizend uitdrukkingen om deze natuur te beschrijven.... We zien veel dieren maar ook veel bijzondere soorten Een groep van 14 leeuwen, duizenden zebra's,servalkat, hippo's, maar ook de luipaarden (de vierde van de big five), cheeta's (van heeeel dichtbij),.... Wat een bijzonder natuur. En dan na de eerste dag opzoek naar het kamp. Dat ging wat minder want de gids was er nog niet geweest. Weggetje in en weer uit , dan off the road (nou ja, road?) dwars door het gras naar mogelijk een ander weg. Wobby begint al wat spannend te vinden Maar gelukking vinden het Kata Kati kamp.Twee andere auto kwamen pas in het donker aan ook verdwaald. Prima lokatie midden in de natuur met een bijzonder lekkere douche waarbij een waterzak omhoog wordt gehezen (2 minuten douchen, dames!) S'avonds bij het kampvuur onze ervaringen uitwisselen met andere gasten oa uit Canada.

Het ultieme Afrika ondervind je hier bij het ontwaken. Je rits je tent open en een mooie ochtendzon kleurt de omgeving. In de boom voor onze tent zitten een aantal grote kariboes, daarachterloopt een kudde waterbuffels en in het gras staan een aantal impala's. Stil zijn en genieten........

Deze tweede dag in de serengeti is ook weer prachting, weer veel dieren gespot en zien ook de bijzondere "kopjes", kleine rots formaties die zo in het landschap opdoemen. We sluiten deze dag ook weer af met een kampvuur en daarna lekker eten. En dan naarbed. (21:30 !!!)
De Serengeti is een bijzonder, prachtig stuk natuur, die je het beste kunt beoordelen als je er zelf bent en het beleeft. Sorry lezers.

• 13 September 2014 - 17:07

Gerda Meijer:

Volgens mij hoeven jullie nooit neer naar de dierentuin! Groetjes uit Wijk aan zee.

• 13 September 2014 - 19:27

Anjo:

Wat hebben jullie het super!!!! (Leuke camping hoor). Het 1e bericht dat je tegenkomt is van de belastingdienst. Je kunt inloggen op toeslagen. Helaas ...............niet genoeg voor ook zo'n reis.
    Onvoorstelbaar is het zeker. Wat een dieren en landschap. Gerrit je moet maar snel met pensioen om al je foto's op te slaan en te bewerken. Prachtige plaatjes!!!!We zien nog uit naar een foto van Wobby in haar jurkje tussen de olifanten. Nog een hele fijne vakantie verder. Groetjes van Rob en mij.

• 13 September 2014 - 19:45

Joke Scholten:

gewoon weer geweldig wat je allemaal leest en ziet aan foto's
    zelf zien dat lijkt mij wel wat
    ik ben voor mijn werk veel met sponsor projecten bezig, erg leuk om te doen
    Gerrit misschien moet jij dit ook eens proberen en dan voor je zus
    wie weet kan ik het dan net zo beleven als jullie
    en anders kom ik gewoon lekker de foto's kijken, lijkt me ook geweldig

geniet nog lekker verder

gr joke

• 13 September 2014 - 20:09

Marian Gouverneur:

Wat een geweldige foto's weer. Het is best even een klusje om steeds wat te schrijven dat snappen we hier best. we zijn alleen maar heel nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Ik snap best dat het spannend is als de weg 'gezocht'moet worden, borden, gps etc zal daar wel niet werken.
    Al die wilde beesten die je graag wilt zien maar toch niet onverwachts oog in oog mee staan! Het is toch wel veilig daar??? gr

• 15 September 2014 - 18:09

Gert:

kijk aan ... nog iemand die nieuwsgierig is naar het jurkje van Wobby tussen de olifanten. Ben blij dat weer op site kunnen en jullie verhalen weer kunnen lezen. Ik loop dus achter haha. De site was ff in onderhoud
    Ik hoop dat wij vanaf woensdag kunnen genieten van de natuur en de vele vogels op Schier
    groetjes Gert