Nogorogoro - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu Nogorogoro - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu

Nogorogoro

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Wobby

14 September 2014 | Tanzania, Arusha

Gerrit:
Na een heerlijk ontbijt in het Kati Kati kamp worden we uitgezwaaid door de kok en ga we op weg naar de Ngorongoro krater. Het weer is prima dus dat is geen probleem meer.We stuiteren weer de lange stoffige weg over, stoppen even bij de Serengeti Gate (Fotosessie Sil en Martijn) en na enige tijd bekimmen we weer de krater rand. Nu is het weer mooi en hebben een prachtig overzicht over de krater. De afdaling in de krater is spectaculair. In de imposante krater zien we weer een hele andere omgeving.We zien weer veel veel dieren. Een gevecht tussen een jakhals en gieren om de laatste restanten van een gnoe. Zwangere en slapende zebra's. Ook zien we de laatste van de Big Five, de Neushoorn. Wel ieniminie, maar gespot! De Big Five hebben we gezien. En dan de olifanten,daarvan zie je zie je alleen maar de oude olifanten,geen kudde's. De Ngorongoro is een rusthuis voor olifanten. Ze trekken er naar toe als ze voelen dat het einde nadert en sterven daar (Olifanten kerkhof in het moeras) We zien dan ook onderweg een olifantenschedel. Omdat we later in de morgen de krater in rijden, zie we weinig andere auto's. Tot we bij de picknickplek aankomen. Het eerste wat we daar zien is een mannetjes leeuw op de loer naar MENSEN! Ca 40 meter verder is de picknickplaats bij een Hippopoel!
Daar staan tig autos, waarvan een groot deel van de mensen buiten de auto lopen om foto's te maken van de hippo's. Wij ook.
Vraag aan onze gids of dit wel kan. "Ït's their enviroment, so...." Hmm..
We moesten wel ons lunchpakketje opeten in de auto, anders werd dat uit je handen gepikt door (grote!) vogels. Helaas tijdens de lunch geen kill gezien. Volgens mij had die leeuw kansen genoeg om een homo sapiens te pakken.
Later zien we nog een zeeeer relaxte leeuwin.(zie foto)
Aan het eind van de middag verlaten we de krater. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo.n indrukwekkend áutotochtje gemaakt dan deze bij het verlaten van de krater. De grootsheid van deze krater ontvouwt na elke bocht weer voor ons. Ook wetend wat zich daar allemaal in bevindt. Dan de volgende bocht rijd je door een stukje jungle om vervolgs weer overzicht van de krater ziet. Adembenemend! Inderdaad lezers, dit moet je beleven, daar kan geen foto of verhaal tegen op.

We stoppen daarna nog even bij het viewpoint, die een aantal dagen gelden nog volledig in de mist was en rijden na weer een bijzondere dag naar de Rothia Valley Lodge. Deze lodge is samen met het tegenovergelegen kinderweeshuis opgericht door de Apeldoornse huisarts Joost Koch. Maar daarover later meer.

• 14 September 2014 - 13:20

Joke:

Wat een geweldige foto's weer. Groetjes joke

• 14 September 2014 - 21:09

Marian Gouverneur:

Leuk verslag weer, bedankt! Dus heelhuids langs alle leeuwen gekomen. goed gedaan! Komt er nog een fotosessie van Wobby en Gerrit? Wat hebben jullie al veel te zien en nog minstens zoveel in het verschiet, veel plezier en genietmomenten.