Zanzibar, Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu Zanzibar, Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Gerrit en Wobby Scholten - WaarBenJij.nu

Zanzibar, Aan alles komt een eind

Door: Wobby,Silvia en Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Wobby

21 September 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

@Wobby: Deze vakantie waar ik eerlijk gezegd best een beetje tegenop zag, zo ver weg, een andere cultuur klimaat en wilde enge beesten, de vraag hebben we alles goed geregeld en wat andere bedenkingen zijn omgevlogen! Maar deze drie weken met Gerrit, onze fotograaf, Silvia vol bewondering over de natuur, safari, weerzien met Muk, Martijn met zijn vrolijke lach en grapjes... Het was in 1 woord fantastisch

@Silvia: Zo sluit je jaren geleden een deal met je vader om Muk op te zoeken in Afrika en zo is alweer onze laatste dag in Tanzania aangebroken. Als ik nu opkijk zie ik de bijna onwerkelijke licht blauwe zee van Zanzibar en over twee dagen zie ik de opkomende herfst in Nederland. Drie weken met alleen maar hoogtepunten zijn omgevlogen. De safari met Jamal was fantastisch. Zoveel moois zien en meemaken in zo'n korte tijd dan moet op z'n minst drie keer herhaald worden. Mijn lieve vriendinnetje weer zien in Mtwara en het echte afrikaanse leven meemaken is zowel prachtig als indrukwekkend. En een betere afsluiting dan Zanzibar is niet te bedenken. Genieten van de zee, het warme zonnetje en de lieve mensen zodat je rustig alle mooie dingen van de afgelopen drie weken nog eens rustig kan overdenken. Best deal ever pap!!

@Gerrit:
Nog even genieten van zon, zee en het mooie Zanzibar. De laatste dagen druk geweest met zwemmen, zonnen, wandelen langs de zee bij laag water, relaxen op de loungebank met een kili en uitzicht op de blauwe baai. Martijn en ik hebben nog gevist boven het koraalrif met een paar lokale vissers: Alleen een snoertje met twee hakken en twee bougies als lood. En het werkt! Verschillende soorten vreemde vissen gevangen. Na een uur vissen en daarna voor mijn nog een kotsmisselijk( Ik heb toch niet zulke zeebenen) besloten om maar terug te gaan. Jammer, maar het vissen was weer een bijzonder ervaring.
Maar het zit er bijna weer op. Drie vakantie's in een: Prachtige ,echt prachtige safaris's meegemaakt. Het bijzondere, indrukwekkende Mtwara en het heerlijke Zanzibar.
Veel,heel veel fotos gemaakt, maar een duizend maal meer fotos heb ik niet gemaakt. Dat is alles wat je hebt gezien tijdens de ritten door de wildreservaten, door de dorpen. De ontmoetingen in en de wandelingen door de verschillende dorpen.Op de markt ,op het strand. Inderdaad, Sil, Best deal ever! Thanks!

  • 21 September 2014 - 19:08

    Marjanne Oleman:

    Wat een mooie beelden en verhalen. Ik zie gewoon dat jullie hebben genoten. En dan nu weer met beide benen in het Hollandse land. Succes met wennen ;)

  • 21 September 2014 - 19:24

    Marian Gouverneur:

    wooooooh wat prachtig, ietsje anders ons Bosbad haha. Dat wordt nog een klusje bij thuiskomst om een mooi fotooek te maken. Goede terugreis gewenst. Met een beetje doorvliegen zie ik je dinsdagmorgen weer!! mocht je er niet zijn weet ik waar je bent.....vermoedelijk onder je warme dekbed.

  • 22 September 2014 - 11:21

    Agnes Goselink:

    geen woorden voor, dit blijft je alijd bij!!
    geweldige foto van Silvia en Muk
    en wobby, ook dit kon je aan..
    goede thuisreis gewenst.
    agnes en egbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerrit en Wobby

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 1594
Totaal aantal bezoekers 15646

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 22 September 2014

Tanzania 2014

Landen bezocht: